środa, 2 listopada 2016

Liebster Blog Award #7

Za nominację do już siódmego LBA dziękuję Paulinie z Regału na poddaszu. Tym razem nie jest połączone, ale pojedynczo, myślę, że będzie wam się lepiej czytało w takiej krótszej formie.

 

Na początku chciałam jeszcze powiedzieć, że ta nominacja trafiła do mnie już dość dawno, ale nie mogłam się zebrać, żeby się jej podjąć, bo dobrze wiecie, jak bardzo lubię się rozpisać. Czasami aż za bardzo, więc mam nadzieję, że chociaż teraz uda mi się wycyrklować z odpowiednią długością odpowiedzi.


1. Jaka jest według ciebie najlepsza książka na wakacje?
Zdecydowanie coś lekkiego, co pozwoli się odprężyć. Coś z dużą dawką humoru, takiego młodzieńczego powiewu i zdecydowanie z happy endem. Przecież w takie piękne i słoneczne dni nikt nie ma zamiaru przeleżeć całego dnia pod kołdrą ze złamanym sercem po złym zakończeniu ulubionej powieści. Zdecydowanie polecam na ten okres książkę "Miłość, flirt i inne zdarzenia losowe" Jennifer Echols.

2. Dlaczego lubisz czytać?
Tu chyba moja odpowiedź nie będzie się za bardzo różniła od pozostałych osób. Czytanie to niezwykła przygoda. Taka podróż w miejsce, gdzie nie ma żadnych barier i granic, miejsce, które możemy z pomocą autora który je wymyślił, stworzyć jeszcze raz na nowo, w swój sposób we własnej wyobraźni.


3. Pogoda, która sprawia że masz ochotę czytać, to...
Deszczowa. Najlepiej, żeby do tego była burza z piorunami i brak prądu. Przy świeczkach czyta się o wiele bardziej klimatycznie. No chyba, że chodzi o zimę, wtedy najbardziej pożądane są zaspy śniegu i trzaskający mróz, żeby można było się zagrzebać pod kocykiem z kubkiem gorącego kakao w ręce.


4. Najlepsza książka na podróż to...
To już chyba głównie zależy od tego gdzie. Jeśli wybieram się w góry, to najchętniej zabieram coś z zimą w tle (np. "Black Ice", czy "W śnieżną noc"). W przypadku wyjazdu nad morze pierwszy autor, którego książki od razu przychodzą mi na myśl to Nicholas Sparks, chociaż nie miałam okazji jeszcze przeczytać nic z jego twórczości.

5. Pochwal się swoimi książkowymi zdobyczami. Jaka jest najtańsza i najdroższa książka jaką kupiłeś/aś?
Z najtańszych to pewnie będzie albo "Anioł" Dorotei de Spirito albo "Cień nocy" Andrei Cremer lub pierwsza i druga część "Żelaznego króla" Julie Kagawa (Kocham stoiska z tanimi książkami nad morzem). Z najdroższych nie mogę wybrać jednej, bo każda z nich oscyluje w tych samych granicach. Jeśli jakaś książka jest droższa, staram się poszukać jej u osób, które mają ją na sprzedaż. Często też zaopatruję się w dyskontach książkowych.


6. Jaką książkową supermoc chciałbyś mieć? (szybkie przewracanie stron, szybkie czytanie, umiejętne pisanie, robienie pięknych zakładek itd.)
Zdecydowanie umiejętne pisanie, bo uwielbiam tworzyć własne teksty. Chociaż zdecydowanie bardziej przydałaby mi się wena zatrudniona na pełen etat, bo niestety często bierze sobie wolne, a szczególnie wtedy, kiedy ja znajdę chwilę dla siebie.
 
7. Czy kiedykolwiek żałowałeś, że przeczytałeś jakąś książkę? Jaką?
Raczej (na całe szczęście) trafiam na te zasługujące poświęcenia chwili czasu książki, ale jedną, która zabrała mi go zdecydowanie zbyt wiele i nie pozostawiła po sobie zbyt wiele poza sporym rozczarowaniem było "Kochani, dlaczego się poddaliście". Sam pomysł wydawał mi się bardzo interesujący, ale ta ciekawa forma to była chyba tylko przykrywka nad brakiem jakiegoś głębszego pomysłu na tę powieść. Spodziewałam się czegoś lepszego i chyba pierwszy raz aż tak bardzo się przeliczyłam.

8. Lektura szkolna, która w 100% zasługuje na to, żeby nią być.
Nie wiem, czy chodziło tu o to, że jest tak zła, że faktycznie powinna być lekturą, czy tak pouczająca a zarazem ciekawa, że uczniowie chętnie po nią sięgają. Jeśli chodzi o pierwszą opcję, to naprawdę nie wiem, co miałabym wybrać ("Krzyżacy" naprawdę bardzo mi się podobali). Natomiast w drugiej opcji, to zdecydowanie "Mały książę". To niesamowite jak bardzo ta książka jest uniwersalna. Trafi zarówno dla dziecka, nastolatka czy dorosłego, tyle że do każdego z nich w zupełnie inny sposób.

9. W jaki sposób zazwyczaj zaznaczasz fajne momenty, inspirujące cytaty w książkach?
Kiedyś zapisywałam najlepsze cytaty w notatniku w telefonie, pisząc również z jakiej pochodzi on książki i na jakiej stronie się znajduje, żebym zawsze mogła do niego wrócić. Jednak w ten sposób narobił się mały bałagan, gdyż cytatów wciąż dochodziło, a przepisywanie wszystkich zajmowało dużo czasu, więc większość z nich pomijałam. Aktualnie zaznaczam cytaty zakładkami indeksującymi, które przyklejam na kartki książki w danym miejscu. Niektóre książki mają w sobie chyba nawet po sto takich karteczek.


10. Jaka jest twoja superksiążka/książka życia?
Nie mam jednej ulubionej książki. A przynajmniej nie takiej, która byłaby moją ulubioną pod każdym względem. Jeśli chodzi o sentyment to będzie to "Anioł" L.A. Weatherly, szybkość czytania i niezwykłą lekkość - "Rywalki" Kiery Cass, a pod względem w sumie sama nie mam pojęcia jakim, po prostu była ta książka, którą kocham może ze względu na to, że raczej nie czytam zbyt wielu powieści z tego gatunku, to "Paragraf 5" Kristen Simmons

11. Jak myślisz, co sprawiło że odpowiadasz na te pytania?
Jeszcze jakiś czas temu odpowiedziałabym, że fakt, że zostałam do nich nominowana. Ale od czasu nominacji minęły już wieki, a do nadrobienia zaległości popchnęło mnie to, że ostatnio mam bardzo mało czasu, a nie chciałabym, żeby na blogu zrobił się duży przestój. Poza tym, zapomniałam już, jak przyjemnie tak po prostu rozpisać się o wszystkim i o niczym, więc jeśli tylko znajdą się jeszcze jakieś nominację, to mam nadzieję, że uda mi się tym razem szybko na nie odpowiedzieć.


MOJE PYTANIA (Tym razem typowo książkowe):
1. Czy masz taką książkę, która pomimo tego, że kiedyś uważałeś/aś ją za swoją ulubioną, całkowicie wyparowała z twojej pamięci?  
2. Wolisz kupować książki w księgarniach, czy też częściej zaglądasz do biblioteki?
3. Jaka książka ma według Ciebie najpiękniejszą okładkę?
4. Czy w twoim gronie znajomych/rodziny są osoby czytające, czy raczej Twoje najbliższe otoczenie stroni od książek?
5. Jaką książkę bez wahania poleciłbyś przypadkowej osobie, o której guście czytelniczym nic nie wiesz?
6. Czy oglądasz jakiegoś booktubera? Jeśli tak, to kto nim jest i co najbardziej Ci się u niego na kanale podoba?
7.  Czy twoi znajomi wiedzą, że posiadasz bloga, czy też starasz się być wśród nich anonimowy?
8. Co Cię skłoniło do założenia bloga?
9. Gdybyś mógł spędzić jeden dzień z wybranym przez siebie pisarzem, kto to by był i dlaczego? Czego chciałbyś się od niego dowiedzieć, o czym porozmawiać?
10. Wolisz powieści polskie, czy też zagraniczne?
11. Na co zwracasz największą uwagę podczas czytania? (Bohaterów, akcję, jakiś konkretny wątek)

 NOMINUJĘ:
1. Pośród półek 
2. Book N' Roses
3. Królowa książek
4. Books by Geek Girl
5. Szelest stron
6. Na pustej stronie
7. Truskawkowy blog książkowy
8. Przemyślenia ZaczytanejBelli
9. Books of Souls
10. Moje książki.
11. Books obsession


Mam nadzieję, że przynajmniej część z Was wytrwała do końca moich (mam nadzieję, że niezbyt długich) odpowiedzi i że każdy nominowany będzie się świetnie bawił przy odpowiadaniu na moje pytania, a pozostali przy ich czytaniu.



4 komentarze:

  1. Dziękuuuuję za nominacje! Znając moje tępo post pojawi się dopiero w grudniu...
    "W śnieżną noc" idealnie nadaje się na podróż :)
    Kochani, dlaczego się poddaliście nie było znakomite, ale bardzo mi się podobało. I chyba było smutne, jeśli dobrze pamiętam. Forma taka inna - niosąca świeżość :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Mały Książę" zdecydowanie nadaje się na lekturę! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za odpowiedź! <3 I masz racje - czytanie przy świecach (zwłaszcza, gdy nie ma prądu) jest cudowne!!! :D
    Pozdrawiam cieplutko! ;)

    OdpowiedzUsuń