sobota, 30 kwietnia 2016

Książki i muzyka cz.2




Już po raz drugi przychodzę do was z serią Książki i muzyka, ponieważ pisaliście w komentarzach, że podoba Wam się ten pomysł i czekacie na więcej. W takim razie, nie chciałam dłużej testować Waszej cierpliwości i oto przychodzę ze świeżą dawką książek i muzyki.

1.Zacznijmy od niesamowitej i zapewne wszystkim dobrze znanej trylogii autorstwa Suzanne Collins, czyli "Igrzysk śmierci".



Jak tylko usłyszałam tę piosnkę, nie znając nawet jeszcze dosłownego tłumaczenia, wiedziałam, że jest to utwór, który będzie mi się kojarzył z Katniss i z igrzyskami. Niekoniecznie tekst we zwrotkach, ale ten w refrenie jak najbardziej oddaje klimat całej trylogii.




2. Kolejna książka jest jedną z tych, które kojarzą mi się z wakacjami, ale nie bez powodu, bo akcja tej powieści rozgrywa się właśnie latem. A chodzi o "Miłość, flirt i inne zdarzenia losowe" Jennifer Echols, która mimo jej lekkości i świeżości jest książką dość ciężką, bo liczy aż ponad 500 stron, a mimo to czyta się ją zaskakująco szybko.



Wydaje mi się, że ta piosenka przypasowała mi do tej powieści przez przypadek. Akurat leciała w radio w tym czasie, w którym czytałam tę książkę i po wsłuchaniu się w tekst uznałam, że świetnie do niej pasuje. 


3. Powieścią, która pozytywnie mnie zaskoczyła, bo na początku byłam do niej nastawiona dosyć neutralnie, jest "Eve" Anny Carey. Zakochałam się w tej książce i choć wątpliwe jest to, że w Polsce wydadzą kolejne jej części, to mam nadzieję, że choćby nawet w oryginalnym języku będę mogła poznać dalsze losy bohaterów.



Piosenka, która przypomina mi tę powieść nie tylko klimatem, ale również słowami, muzyką i teledyskiem, również zawładnęła moim sercem, jak powyższa książka. 



4. Ostatnia powieść, którą dzisiaj przedstawię jest "Z innej bajki" Jodi Picoult i Samanthy van Leer.



Nie sposób było mi wybrać do niej inną piosenkę, bo już samym tytułem wprowadza nas w bajeczny nastrój. 






Koniecznie dajcie znać, jak Wam się podobały moje dobory piosenek i czy sami coś takiego stosujecie. Wolelibyście, gdybym dawała dłuższe wyjaśnienia, dlaczego akurat ta piosenka, czy w pełni satysfakcjonują Was takie, jakie są?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz