niedziela, 23 sierpnia 2015

Libster Blog Award #3 #4

To już moja kolejna nominacja do LBA. Postanowiłam połączyć dwie razem, ponieważ jeszcze kilka czeka w kolejce. A mianowicie nominowała mnie Agnieszka z Heart in my pictures oraz Jane z Czytelniczych turbulencji i bardzo im za to dziękuję.

Na początek pytania od Agnieszki: 

1.Od jak dawna czytasz?

Już w dzieciństwie chwytałam za książki typu "Kubuś Puchatek", czy też "Klub Tiary" i wiele innych. Później gdy poszłam do szkoły, może nie jeszcze w nauczaniu początkowym, ale od czwartej klasy podstawówki do czytania zniechęciły mnie lektury szkolne i rzadko miewałam książki w swoich rękach i dopiero po kupieniu i przeczytaniu "Anioła", co miało miejsce jakoś na przełomie szóstej klasy podstawówki i pierwszej gimnazjum, stałam się prawdziwą książkoholiczką. 

RECENZJA: "ANIOŁ"
 
2. Czy czytałaś Harrego Poterra i co sądzisz o ludziach, którzy mówię, że to jest wbrew chrześcijaństwu?

Nie. Nie czytałam Harrego Pottera, chociaż bardzo bym chciała i mimo, że pierwsza część znajduje się u mnie w domu, to jakoś zawsze znajduję inne książki, którę muszę przeczytać, a Harry czeka na długiej liście książek do przeczytania i nie wiem, czy kiedykolwiek się za nią zabiorę. Jeśli chodzi o dość kontrowersyjną sprawę, to naprawdę nie rozumiem tych ludzi, a szczególnie wtedy, gdy czytają inne książki fantastyczne. No bo Harry nie, ale inne powieści o czarodziejach już mogą być? Słyszałam o tej książce naprawdę świetne opinie i to, że uczy czym jest prawdziwa przyjaźń, także dlaczego by jej nie przeczytać? 

3.Czy chciałabyś się znaleźć na miejscu bohatera książki, jak tak, to którego i dlaczego?

Ilekroć czytam jakąkolwiek książkę, chciałabym choć na moment znaleźć się na miejscu bohatera, choć niezupełnie chciałabym, aby przytrafiło mi się to co jemu. Ale jak tak spojrzę na książki, które czytałam, to myślę, że najmniej szkody dla mnie byłoby jeśli znalazłabym się na miejscu Americi Singer z "Rywalek" Kiery Cass. W końcu miałabym możliwość poznania przystojnego i do tego naprawdę fajnego księcia, mogłabym chodzić w przepięknych sukniach po pałacu i miałabym takie cudowne pokojówki, z którymi pewnie szybko bym się zaprzyjaźniła.

RECENZJE: "RYWALKI", "ELITA" 

4.Jak wybierasz książkę do kupienia czym się kierujesz?

Zazwyczaj opisem. Jeśli książka zapowiada się ciekawie i trafia w mój gust to zapewne ją przeczytam. Często wpływa na to też to, jaki autor ją napisał. Jeśli jest to kolejna powieść mojego ulubionego autora/autorki i wydaje się być interesująca to bez wątpienia znajdzie się u mnie na półce w najbliższym czasie. Okładki też w jakimś stopniu wpływają na mój wybór, ale przekonałam się na własnej skóze na przykładzie "Wilczego miotu" autorstwa S.A. Swann, że nie należy oceniać książki po okładce, bo pomimo niezbyt ciekawej okładki, treść była świetna.

RECENZJA: "WILCZY MIOT" 

5.Fantastyka czy raczej obyczajówki?

I to i to jest moim ulubionym gatunkiem. Ale raczej nie czytam typowej fantastyki, ale coś typu paranormal romance. Nie lubię książek, które nie mają zupełnie nic wspólnego z naszym światem, to znaczy nie występują w niej ludzie, tylko tak jak w hobbicie krasnoludy itp. Nie mam nic przeciwko jeśli główny bohater będzie aniołem/wróżką/czarodziejem/syreną itd. jeśli jest "człowiekiem". Przypomina go z wyglądu, charakteru, sposobie myślenia i zachowywania się. To, że ma nadprzyrodzone moce w niczym mi nie przeszkadza. Mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi.

6.Próbowałaś kiedyś napisać własną książkę?

No pewnie. Jestem właśnie w trakcie pisania kilku, ale tylko jednej mam napisanej tak dużo. Już w dzieciństwie, gdy ledwo potrafiłam pisać, nie znałam tak dobrze zasad ortografii i gramatyki już pisałam pierwsze historie. Ostatnio sprzątając szafkę natknęłam się na wydrukowane moje pierwsze próby pisania. A teraz mam nadzieję, że uda mi się dokończyć pisanie mojej książki i że jeśli udałoby mi się ją kiedyś wydać, choć ktoś ją przeczyta.

7.Łatwiej jest mówić o książkach, czy raczej napisać coś o niej?

Mi zdecydowanie łatwiej pisać, co chyba można zauważyć, gdyż nie mam kanału na YouTube, gdzie zamieszczałabym recenzje książek, tylko mam bloga, na którym dzielę się z wami moimi opiniami. Czasami książki są tak świetne, że brakuje słów, aby je opisać i jedyne co moglibyście zobaczyć na nagraniu to mój wielki uśmiech i usłyszeć tylko coś w stylu "Przeczytajcie ją jak najszybciej". 

8.W którym bohaterze książki najbardziej się zadurzyłaś?

Ilu ich było... Nie potrafię zliczyć i ciężko wybrać jednego. Myślę, że może to być Alex z "Anioła" L.A. Weatherly. Cudowny, przystojny, czuły, romantyczny, kochający... mogłabym tak długo wymieniać. Jest to tak naprawdę pierwszy bohater, którego tak bardzo polubiłam (oczywiście męski bohater), może ze względu na to, że od "Anioła" zaczęłam czytać, ale tak, myślę, że takim bohaterem może być Alex.

RECENZJA: "ANIOŁ" 

9.Masz jakieś cechy bohatera z książki, którą czytałaś?

Carlos Ruiz Zafón powiedział/napisał kiedyś, że "Książki są lustrem: widzisz w nich tylko to, co już masz w sobie", także sądzę, że w każdej książce, którą czytałam dostrzegłam jakąś cząstkę siebie. Niektóre pozwoliły mi odkryć kim chciałabym być, lub kim jestem. Nie potrafię teraz powiedzieć czy mam jakąś cechę bohatera, ale myślę, że nie byłoby problemu ją znaleźć, gdyby się dobrze przyjrzeć. 
 
10.Wolisz autorów czy autorki?

Patrząc na moją biblioteczkę można bez problemu dostrzec, że bardziej preferuję powieści napisane przez autorki, choć przy wyborze książek niekoniecznie na to patrzę. Widocznie autorki częściej piszą książki, które mnie ciekawią.
 
11.Wolisz książki autorów zagranicznych,  czy raczej polskich autorów?

Tak jak pisałam wyżej, zdecydowanie większość mam książek napisanych przez autorów zagranicznych i tutaj zdecydowanie mogę powiedzieć, że wolę takie powieści czytać. Jest dużo większy wybór książek o odpowiadającej mi tematyce autorów nie pochodzących z Polski, a może po prostu źle szukam?
 
i pytania od Jane:

1. Piszesz recenzje od razu po przeczytaniu książki, czy odczekujesz chwilę, aby wszystko poukładało Ci się w głowie?

Od jakiegoś czasu podczas czytania książki zapisuję sobie notatki, co chciałabym zawrzeć w recenzji, co przykuło moją uwagę i warto się tym podzielić, jakie były moje odczucia gdy poznawałam historie bohaterów. Recenzje piszę od razu po przeczytaniu książki, kiedy emocje jeszcze mnie trzymają, wtedy zdecydowanie łatwiej mi ją opisać.
 
2.Ile trwał twój najdłuższy kac książkowy?

To było po przeczytaniu "Anioła" (Wiem, że często go wymieniam, ale naprawdę uwielbiam tę książkę). Jedyne co chciałam to przeczytać dalszą część historii i chyba nie muszę nikomu z was mówić, jakie było moje rozczarowanie, gdy się dowiedziałam, że druga część nie wyszła jeszcze w Polsce i że prawdopodobnie tak szybko to nie nastąpi. Szukałam wtedy bardzo podobnych tematyką książek i dopiero po kilku tygodniach/miesiącach, nie pamiętam dokładnie ile on trwał, ale na pewno dość długo, zaczęłam czytać nałogowo książki.

RECENZJA: "ANIOŁ"

3.Czytasz odkąd pamiętasz, czy jedna konkretna książka spowodowała, że teraz nie wyobrażasz sobie życia bez czytania?

I po raz kolejny powiem, że to "Anioł" sprawił, że zaczęłam czytać. Chociaż już w dzieciństwie poczytywałam sobie co nieco, to dopiero po przeczytaniu tej książki stałam się książkoholikiem, molem książkowym, czy jak kto woli.

RECENZJA: "ANIOŁ"

4.Co jest dla ciebie najważniejsze? Wymień pięć wartości.

Na pewno i to bez dwóch zdań rodzina. Nie wyobrażam sobie, żeby było inaczej. Zdrowie, choć przez wielu zapomniane również jest bardzo ważne i zazwyczaj doceniane tylko wtedy, gdy się je traci. Bóg i Ojczyzna oraz miłość, choć wiąże się z rodziną, to także tak jak to co wymieniłam wyżej jest dla mnie ważna.
 
5. Jakie wydawnictwo najbardziej cenisz?

Najwięcej ciekawych książek, które przeczytałam i pokochałam wydało Wydawnictwo Otwarte. Mogłabym wymienić jeszcze Jaguar, Amber i Świat książki, ale to już w mniejszym stopniu. Wydawnictwo Otwarte wydaje bardzo dużą ilość książek dla młodzieży, szczególnie tych bardziej popularnych, a poza tym, są w naprawdę ślicznych okładkach, może nie wszystkie, ale większość. Książki są świetnie wykonane i z pewnością jest to jedno z moich ulubionych Wydawnictw.
 
6.Układasz książki kolorystycznie, gatunkowo itp., czy upychasz je, aby tylko się zmieściły?

Jednym z podziałów są serie, nie wyobrażam sobie, żebym pierwszą część umieściła na innej półce niż każdą kolejną. Zazwyczaj są też ustawione na jednej półce te, które podobały mi się najbardziej, na innej z kolei te, które mi się podobały, ale nie są moimi ulubionymi. Ostatnio zaczęłam również segregować wydawnictwami, bo wtedy zazwyczaj książki są równej wielkości i nie ma górek i dolin. 
 
7.Lubisz jakiegoś bohatera urodzonego "pod ciemną gwiazdą"?

Długo się zastanawiałam, zanim wybrałam takiego bohatera i nie wiem, czy ten, który w końcu został wybrany pasuje do tej kategorii, ale jest to Ash z "Żelaznego króla" autorstwa Julie Kagawa. Pochodzi z dworu, który jest wrogim dla tego, z którego pochodzi główna bohaterka. Mimo to, w pewien sposób mnie urzekł. Myślę, że nie jest on złym bohaterem, aczkolwiek znienawidzonym z wieloma bohaterami w książce. Może jeszcze Patch z "Szeptem" Becci Fitzpatrick, ale nie wiem, czy on tutaj pasuje, bo w końcu zmienił się.

 
8.Ile najdłużej czytałaś książkę, bo nie mogłaś się w nią "wgryźć"? Jaka to była książka?

Było kilka książek, przez których początek nie mogłam przebrnąć, a właściwie większość, bo tak naprawdę akcja zaczyna się dopiero pod koniec, ale chyba najciężej było mi się wgryźć przez "Paragraf 5" Kristen Simmons, choć już po jej przeczytaniu jest to jedna z moich ulubionych książek i z niecierpliwością czekam na kolejne części. 


9.W góry czy na Mazury?

Jak w góry to głównie zimą, z racji tego, że uwielbiam śnieg, a tam jest go najwięcej i najdłużej. Poza tym, można pojeździć na nartach, a ja uwielbiam sporty zimowe. Latem, nad morze, bo można wtedy cały dzień przeleżeć na plaży z ulubioną książką, przy okazji opalając się. Na Mazurach jeszcze nigdy nie byłam, więc nie mogę nic na ten temat powiedzieć.

10.Pożyczasz książki innym, czy trzymasz się powiedzenia "dobry zwyczaj, nie pożyczaj"?

Jeśli ktoś mnie poprosi o pożyczenie jakiejś książki to ją pożyczę, aczkolwiek nie dam moich książek w ręce osoby, której kompletnie nie ufam. Czasem jest obawa, że może wrócić zniszczona i to chyba jest najgorsze, albo to, że w ogóle nie wróci. Zdarzyło mi się chyba tylko raz pożyczyć komuś książkę więc nie musiałam się zbyt długo denerwować, co się dzieje z nimi, gdy nie są u mnie.
 
11.Jesteś typem pedanta, czy bałaganiarza i jak się z tym czujesz?

Ani tym, ani tym. U mnie w pokoju jest czysto, ubrania nie walają się po podłodze, ale bez przesady. Nie myję podłogi pięć razy w ciągu dnia i nie poleruję wszystkiego codziennie na błysk. Czuję się z tym dobrze, bo zawsze wiem, gdzie wszystko mam, choć czasami do moich podręcznych szuflad wdziera się nieład, ale teraz zdarza się to zdecydowanie rzadziej niż kiedyś.

A teraz nominacje: 
 Moje pytania:

1.Która lektura szkolna najbardziej ci się podobała i z chęcią ją przeczytałaś?
2. Z którym bohaterem najchętniej byś się zaprzyjaźniła i dlaczego?
3.Jaka jest twoja pasja oprócz książek?
4.Co spowodowało, że założyłaś bloga?
5.Czy chętnie oglądasz filmy na podstawie książek?
6.Piszesz lub pisałaś kiedyś coś swojego(opowiadania, książki)? Jak radziłaś sobie z brakiem weny?
7.Co sądzisz o ludziach, którzy mimo, iż nigdy nie czytali, mówią, że książki są nudne?
8.Gdybyś mogła spędzić jeden dzień ze swoim ulubionym autorem, kto to by był?
9. Czy jakaś książka sprawiła, że nie mogłaś przestać myśleć co będzie dalej, a podczas czytania targało tobą mnóstwo emocji? Jaka to była książka?
10.Czy czytałaś książkę, która mimo złych opinii bardzo ci się spodobała?
11. Byłaś kiedykolwiek na moim blogu? Co o nim myślisz?

Przepraszam was, że aż tak się rozpisałam, ale chyba wiecie, że nie potrafię odpowiedzieć na pytanie jednym słowem, a przynajmniej nie na blogu. Mam nadzieję, że nie zanudziliście się czytając to co napisałam. Niedługo pojawią się kolejne odpowiedzi, bo w kolejce czeka jeszcze ich dość sporo.

6 komentarzy:

  1. Dziękuję, że odpowiedziałaś na moje pytania ;)
    To widzę, że dosyć wcześnie przeszłaś na jaśniejszą stronę mocy, bo ja tak naprawdę zaczęłam czytać około trzech lat temu. Ile przez to straciłam ;/
    Cóż to chyba dla swojego dobra, jednak sięgnę po tego "Anioła" ;P Skoro ma tak wielką moc oddziaływania na człowieka ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedługo na blogu (a dokładniej 30 sierpnia, w drugą rocznicę bloga) ukaże się recenzja "Zemsty anioła", czyli trzeciej części trylogii L.A. Weatherly. Jeśli ktoś lubi książki z akcją, ale też głęboko rozwiniętym wątkiem miłosnym oraz fantastyką, to bardzo mocno polecam mu tę książkę :)

      Usuń
  2. Bardzo fajne odpowiedzi :D Aż mnie skusiłaś, żeby sięgnąć po tego Anioła :)
    Pozdrawiam i czekam na kolejne tagi :D
    http://recenzjelaury.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Super odpowiedzi!
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydawnictwo Otwarte wydaje dużo skarbeczków :D Och, no to zazdroszczę, ja jestem raczej bałaganiarą...
    Dziękuję za nominację, pytania nie są proste, ale postaram się odpowiedzieć :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Też niezbyt chętnie pożyczam książki - zwłaszcza te ulubione ;)
    Serdecznie dziękuję za nominację, odpowiem najszybciej jak się da! ;))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń