poniedziałek, 17 listopada 2014

"W pierścieniu ognia" Suzanne Collins

TYTUŁ: W pierścieniu ognia
AUTOR: Suzanne Collins
SERIA: Igrzyska śmierci #2
ILOŚĆ STRON: 360
WYDAWNICTWO: Media Rodzina
TŁUMACZENIE: Piotr Budkiewicz, Małgorzata Hesko-Kołodzińska
DATA PREMIERY: 25.09.2013


 To drugi tom trylogii o państwie Panem, gdzie co roku odbywają się emitowane przez telewizję krwawe Głodowe Igrzyska. Uczestniczą w nich nastolatki z każdego z dwunastu dystryktów. Zwycięzca igrzysk może być tylko jeden.W tej części Katniss i Peeta odbywają obowiązkowe Tournée Zwycięzców, kiedy dowiadują się o fali zamieszek, do których przyczynił się ich zuchwały czyn.W tle trwają przygotowania do rocznicowych, 75. igrzysk, które przyniosą wyjątkowo zaskakujący obrót spraw...Bo Kapitol jest zły. I Kapitol pragnie zemsty!





 
 
    „W pierścieniu ognia” to druga część „Igrzysk śmierci”, które swoją popularnością dorównały sadze „Zmierzch”, a może znalazły się jeszcze wyżej.
 

     Katniss i Peeta wygrali 74 Głodowe Igrzyska, za pomocą trujących jagód. Władze Kapitolu, są złe i urażone po tym zuchwałym i buntowniczym czynie dziewczyny, która przecież tylko chciała uratować chłopaka, którego rzekomo kocha.


     Prezydent Snow pewnie nie miałby nic przeciwko temu poświęceniu, ale garstka jagód powoduje falę buntu w dwunastu dystryktach. Ludzie nie chcą już dłużej oglądać walki na śmierć i życie rok w rok, a w dodatku obawiać się, czy następnym razem, czasem ich dzieci nie staną na arenie.

     Gdy Katniss robi wszystko żeby uspokoić ludzi podczas Tournee zwycięzców, na którym znalazł się również drugi ocalały – Peeta, sprawy zdają się układać, a bohaterowie zdają się bezpieczni. Jednak ogłoszone trzeciego ćwierćwiecza poskromienia przez prezydenta, pachnącego różami i krwią, wszystko komplikują.
Czy ulubieńcy Kapitolu zdołają ocalić swoje życie mimo tylu przeciwności? Czy jeszcze kiedykolwiek będą mogli poczuć się bezpieczni?

     W drugiej części bohaterowie bardziej odsłaniają swoje charaktery i emocje. Widzimy Katniss, która mimo że twierdzi iż nie kocha Peety, zrobi wszystko żeby go ocalić. Jest w stanie oddać za niego własne życie. Pojawia się u niej coś, czego starała się nie okazywać w pierwszej części – strach. Dziewczynę noc w noc nękają senne koszmary związane w Głodowymi Igrzyskami. Chciałaby wrócić do swojego życia sprzed walki na arenie. Jednak nic nie będzie już takie same jakie było kiedyś. Musi uważać na to, żeby nie zapomnieć kto tak naprawdę jest za to wszystko odpowiedzialny.


„Pamiętaj, kto jest twoim prawdziwym wrogiem”


    Akcja toczyła się bardzo szybko. Z jednego wątku do drugiego przechodziliśmy w błyskawicznym tempie. Gdy do końca zostało mi zaledwie kilka stron, miałam ochotę wręcz powiedzieć „Jej, kiedy to się skończyło?


    Podobnie jak część pierwsza, „W pierścieniu ognia” daje dużo do myślenia. Po przeczytaniu jej, w głowie wciąż krążyły mi cytaty, bohaterowie i akcja jaka się w książce toczyła. Po tej lekturze spojrzałam na świat przez jej pryzmat. Niektóre rzeczy wydawały mi się zupełnie inne niż wcześniej. Bardzo mi się podobała to co przeczytałam, dlatego niezwłocznie zabieram się za „Kosogłosa” i was również zachęcam.

2 komentarze:

  1. Jak dla mnie ta ksiazka zyskuje z czasem. Całą serie wlasciwie czytałam razem i uparcie twierdziałam ze ta część jest najgorsza. Dopiero jak do niej wróciłam znów doceniłam jej walory. Oby więcej takich książek!

    Zapraszam cię na konkurs do mnie pokolenie-zaczytanych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Całą trylogię, a więc i "W pierścieniu ognia", przeczytałam już ponad rok temu. Miło wspominam przygodę z tymi książkami. Czytało się naprawdę świetnie, nie żałuję godzin spędzonych z nimi. Zdecydowanie polecam wszystkim, którzy mają za sobą pierwszą część - "Igrzyska Śmierci"! :)

    OdpowiedzUsuń