poniedziałek, 4 sierpnia 2014

"Zagrożeni" C.J. Daugherty

TYTUŁ: Zagrożeni
AUTOR: C.J. Daugherty
SERIA: Nocna Szkoła #3
ILOŚĆ STRON: 384
WYDAWNICTWO: Otwarte
TŁUMACZENIE: Martyna Bielik
DATA PREMIERY: 05.02.2014



Trzeci tom bestsellerowej sagi "Wybrani".

Akademia Cimmeria stała się dla Allie czymś więcej niż szkołą – była jej schronieniem. Jednak grupa ludzi powiązanych z rodziną dziewczyny próbuje zniszczyć wszystko to, co dla Allie ważne. Co gorsza, ktoś blisko związany z uczniami Cimmerii dopuścił się zdrady i wszystkich opanowuje paranoja. W obawie przed atakiem Nathaniela wybuchają wewnętrzne walki.
Jednak to nie uderzenia z zewnątrz należy się obawiać…




    "Zagrożeni" to już trzecia część serii "Wybrani" C.J. Daugherty. Gdy przeczytałam pierwszą i drugą część, po prostu nie byłam w stanie powstrzymać się od sięgnięcia po właśnie tę książkę.

    Allie jest załamana po śmierci Jo, a jeszcze bardziej tym, że nikt nie ma zamiaru złapać i ukarać tych, którzy są temu winni. Dziewczyna postanawia zająć się tym sama. Czuję się jej to dłużna, gdyż obwinia siebie za to, że nie zdążyła jej uratować. Bohaterka zostawia Cimmerię, a tym samym przyjaciół, którzy ją wspierali w najtrudniejszych momentach. Pokonanie Nathaniela przez Allie wydaje się niemożliwe, wręcz śmieszne. Na szczęście dziewczyna zostaje ściągnięta z powrotem do akademii. Ale czy może się czuć tam bezpiecznie?


    Książka wciąga, tak jak poprzednie części, już od pierwszych stron i wysoki poziom utrzymuję aż do samego końca. Autorka podsuwa nam odpowiedzi, które wydają się oczywistym rozwiązaniem zagadki, jednak i tak się okazuje, że to mija się z rzeczywistością. Gdy czytelnik myśli, że już jedna tajemnica została rozstrzygnięta, C.J. Daugherty pokazuje nam jak bardzo się mylimy.


    Bohaterami, którzy ukazywali się najczęściej są Allie, Sylvain, Carter, Nicole, Rachel oraz Zoe. Postanowili założyć grupę i na własną rękę znaleźć szpiega działającego w ich szkole. Jednak zadanie nie wydaje się takie proste jak sądzili na początku. Spodziewałam się jednak po tej książce więcej romansu pomiędzy dwójką z wyżej wymienionych bohaterów. A dokładniej pomiędzy Allie i Sylvainem, szczególnie po wydarzeniach z końca drugie tomu. Jednak było go bardzo mało, a na pewno mniej niż ja się tego spodziewałam.

    Mimo to, książkę czyta się przyjemnie, a na końcu pojawia się akcja za akcją. Zanim zdążyłam ochłonąć po tym co przed chwilą przeczytałam, autorka już bombardowała nowymi szokującymi faktami, co jest jak najbardziej dużym plusem. Polecam tę książkę szczególnie tym, którzy przeczytali już dwa poprzednie tomy. Chociaż ja tak bardzo się zżyłam z bohaterami oraz Akademią Cimmeria, że nie potrzeba mi żadnych zachęt, abym przeczytała kolejną część. 
   




4 komentarze:

  1. Czytałam pierwszą część, a za pozostałe dwie jakoś nie miałam okazji się zabrać. Mam nadzieję, że są tak samo ciekawe jak pierwsza ;)
    borenium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. fajna recenzja ;D
    little-changes-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham całą tą serię! Przeczytałam wszystkie 4 części i czekam na 5! Bardzo fajna recenzja :)
    Zapraszam do mnie----> marzentysiace.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ilekroć czytam że coś "bestsellerem" czy że "kultowe" od razu mnie odstręcza

    OdpowiedzUsuń