czwartek, 23 kwietnia 2015

Liebster Blog Award #1 #2

Ten post jest pisany tylko i wyłącznie dzięki Marlenie z bloga Książkowa-Mania oraz Asi z bloga Książkowe Imperium, którym serdecznie za to dziękuję.



1.Jaka książka wywarła na Tobie największe wrażenie? Dlaczego akurat ta?

Myślę, że jest to książka "Anioł" L.A. Weatherly ze względu na to, że to od niej zaczęłam przygodę z czytaniem. Było w niej tak dużo miłości, a autorka wplotła w to jeszcze trochę akcji i fantastyki, że nie mogłam się od niej oderwać. Książką, która również mnie zachwyciła to "Rywalki" Kiery Cass. Czytałam na razie tylko jedną część, ale mam nadzieję, że jak najszybciej będę mogła sięgnąć po następne. Mamy w niej tak jak w "Aniele" dużo miłości, a jest ona przedstawiona w tak naturalny i realny sposób, że szybko się zatraciłam w lekturze i nie mogłam przestać jej czytać. Ponadto mamy w niej piękny pałac, cudowne długie suknie, które są prześliczne oraz przystojnego księcia Maxona. Nie wiem czy te książki wzbudziły we mnie największe wrażenie, ale bardzo mi się podobały. 


 2. Wolisz książki jednotomowe czy kilku?

Zdecydowanie moimi faworytami są całe serie. Możemy wtedy lepiej poznać bohaterów, zaprzyjaźnić się z nimi, a może nawet się w nich zakochać. Możemy dłużej przeżywać z nimi przygody. Jednak po kilku tomach o wiele trudniej jest się z nimi rozstać, niż po pierwszym, gdy ich jeszcze tak dobrze nie znamy. Serie mają też to do tego, że w niektórych przypadkach autorzy na siłę próbują wymyślić kolejne tomy i czasami wychodzi kompletna klapa. Na szczęście ja się jeszcze z czymś takim nie spotkałam i mam nadzieję, że nie spotkam, a zwłaszcza wtedy, gdy pierwsza część mi się bardzo spodoba i będę oczekiwała chociaż tak samo dobrej jak pierwsza drugiej części.

 
3. Jak lubisz spędzać czas wolny?

Zdecydowanie uwielbiam spędzać wolny czas na czytaniu książek albo na ich pisaniu. Większość czasu przebywam również na blogu i staram się go jak najlepiej dopasować do jego czytelników. Uwielbiam też muzykę. Gram na pianinie, gitarze klasycznej i elektrycznej oraz czasami na harmonijce. Kocham taniec i chciałabym należeć do jakiejś grupy tanecznej, niestety w mojej okolicy żadnej odpowiadającej mi nie ma, więc często oglądam choreografie taneczne do ulubionych piosenek. Często też gram w Simsy. Mam prawie całą kolekcję dodatków the Sims 3 (bodajże nie mam tylko jednego dodatku i kilku akcesorii) oraz podstawę the Sims 4 i zamierzam dokupić dodatek Witaj w pracy. Zajmuję się również moją kotką- Elizą. Jeśli chodzi o oglądanie filmów, to zazwyczaj są to adaptacje książek, które czytałam, ale nie tylko.

 
4. Jakie jest Twoje marzenie? Nieważne czy realne, czy nie. 

Jednym z moich marzeń, najbardziej pasującym do tego bloga jest zostanie pisarką. Chciałabym za kilka lat móc porozmawiać z osobami, które przeczytały moje powieści, podpisać im książki lub też udzielić wywiadu. Chciałabym postawić własną książkę wśród innych na mojej półce.

5. Prowadzisz jeszcze jakieś inne blogi?

Aktualnie prowadzę tylko i wyłącznie tego bloga. Miałam kiedyś jeszcze jednego, a właściwie prowadziłam go dopóki nie założyłam tego (nie jest jeszcze usunięty, więc być może kiedyś ktoś z was się na niego natknął). Był on również o książkach, ale zawierał krótkie opinie na ich temat. Było to jedno lub dwa zdania mówiące mniej więcej o tym czy mi się podobała i dla kogo jest przeznaczona.

  
6. Jaka jest Twoja ulubiona para książkowa? (lub kilka, wiem jak trudno wybrać jedną)


Moją ulubioną parą książkową jest na pewno Willow i Alex z "Anioła" L.A. Weatherly. Lubię ją mniej więcej z tego samego powodu co samą książkę. Więź między nimi była bardzo silna i można powiedzieć, że zrodziła się bardzo spontanicznie. Drugą taką parą jest Nora i Patch z sagi "Szeptem" Becci Fitzpatrick. Są oni dla siebie wręcz stworzeni, a ich miłość bardzo silna i zdaje się, że może przetrwać wszystko, pokonać każdą przeszkodę. Znaleźliby się tu również America i Maxon z "Rywalek" Kiery Cass, aczkolwiek nie przeczytałam jeszcze wszystkich części, a w "Elicie" z tego co wiem konkurs jeszcze trwa, więc niczego na ten temat nie mogę powiedzieć.


7.Wolisz spędzać czas w domu czy na zewnątrz?

To naprawdę zależy. Ogólnie uwielbiam siedzieć w domu, ale gdy wyjeżdżam na jakieś wakacje, wycieczki itp. to najchętniej bym cały dzień przesiedziała lub chodziła na świeżym powietrzu. Uwielbiam poznać nowe miejsca, a siedząc w mieszkaniu, czy hotelu nie idzie ich do końca poznać. 

 
8. Co myślisz o ekranizacjach książek?

Naprawdę uwielbiam oglądać ekranizacje książek, zwłaszcza tych, które przeczytałam. Mogę w nich porównać to jak ja sobie wyobrażałam bohaterów, miejsca i akcję czytając książkę, a jak wyobrażał to sobie autor, reżyser i scenarzysta. Mogę na nowo wtedy przeżyć tę historię z innego punktu widzenia, a jeśli to wszystko co wymieniłam wyżej, jest przedstawione w filmie w taki sposób w jaki sobie to wyobrażałam, to jest po prostu cudownie. Chciałabym móc kiedyś zekranizować swoje ulubione powieści. Wybrać kto powinien grać bohaterów, jak powinny wyglądać miejsca i pokazać w filmie ulubione fragmenty z książki. To co napisałam teraz mogłoby również znaleźć się w podpunkcie 4, takie małe uzupełnienie.


9. Masz jakieś zwierzę? Jeśli tak, to jak się wabi?

Tak. Pisałam już o tym wcześniej. Mam kotkę Elizę. Jest to kot brytyjski i naprawdę jest bardzo bardzo słodka. Uwielbia kłaść mi się na klawiaturze akurat wtedy, gdy coś piszę lub łapać łapką kursor od myszki na monitorze.


10. Jaki jest Twój ideał płci przeciwnej?

Może nie będę pisać o wyglądzie, a raczej o charakterze. Przede wszystkim powinien być odważny, umieć zagadać do dziewczyny, a nie chować się po kątach i czekać na jej pierwszy ruch. Powinien być czuły i romantyczny, mieć swoje zdanie, ale szanować również zdanie innych. Powinien być zabawny i wygadany. Powinien mieć ze mną wspólny język i mieć tematy, na które byśmy mogli godzinami rozmawiać. Zdaje mi się, że mniej więcej wszystko tu ujęłam, ale mogłam też o czymś zapomnieć, albo napisać coś co nie ma zbyt dużego znaczenia.

 
11. Należysz do fandomów? Jeśli tak, to jakich?

 Raczej oficjalnie do żadnych nie należę, ale gdybym miała to z pewnością do fanów książek C.J. Daugherty, Kiery Cass, Becci Fitzpatrick, Stephanie Meyer, Michael Grant, Stephanie Perkins oraz Cynthi Hand i L.A. Weatherly.

 
12.Jaki jest Twój ulubiony i znienawidzony przedmiot szkolny?

Ulubionym przedmiotem jest na pewno język polski, a już w szczególności, kiedy przerabiamy jakieś lektury lub czytam wiersze czy teksty z podręcznika. Nie lubię natomiast na tej lekcji gramatyki, a co gorsza rozbiorów zdań. Do takich przedmiotów mogę też zaliczyć biologię i matematykę oraz po części chemię, choć już mniej niż poprzednie przedmioty. Więc tak jak widać, jestem po części humanistą, a po części interesuję się naukami ścisłymi. Przedmiotu, którego nie lubię jest historia, która bardzo mnie ciekawi, ale przeraża mnie ilością dat, bitew i postaci do zapamiętania. W tym gronie jest także geografia, którą być może polubię w nowej szkole. W-F również przydzieliłabym do tej grupy. Ogólnie sport lubię, ale na W-F tylko czasami są rzeczy, które są faktycznie ciekawe, jak nauka różnych stylów tańca, skoków przez skrzynie, które również uwielbiam, za to często gramy w siatkówkę, w której po prostu nie jestem za dobra i zazwyczaj idziemy biegać, co również nie jest moją mocną stroną choć biegi rekreacyjne lubię.


13. Najlepsza książka z przekazem.

Może "Tam gdzie spadają anioły" Doroty Terakowskiej. Mówi ona o tym, jak ludzie zbyt często są zatraceni w swojej pracy i codziennych czynnościach, że nie mają czasu zatrzymać się i zobaczyć czegoś, co jest tak istotne, a raczej istotne dla dziecka, które nie ma żadnych problemów. Mówi też o przeznaczeniu, opiece przez Anioła Stróża i po części o walce z chorobą, a także relacjach w rodzinie. 


14. Jaka jest Twoja ulubiona seria książkowa?

Zdecydowanie jest to trylogia "Anioł" L.A. Weatherly, Seria "Gone zniknęli" Michaela Granta, Saga "Szeptem" Becci Fitzpatrick, a także seria "Wybrani" C.J. Daugherty. Jedną byłoby mi naprawdę trudno wybrać.


15. Jakie są Twoje plany na przyszłość?

Z pewnością chciałabym zachować swoje pasje, m.in. tę do muzyki jak i do książek. Konkretnych planów na przyszłość jeszcze nie mam, zobaczymy co los przyniesie i w jakim kierunku się wszystko ułoży.


16. Na miejscu jakiego książkowego bohatera chciałabyś się znaleźć? Dlaczego?

Być może na miejscu Anny z książki "Anna i pocałunek w Paryżu" Stephanie Perkins, która nie dość, że leci do szkoły do Paryża, miejsca, które zawsze chciałam zobaczyć, to poznaje w niej jeszcze grupę wspaniałych przyjaciół i przystojnego Etienne'a St. Claira (Mam nadzieję, że dobrze napisałam  odmieniłam to imię i nazwisko).



17. Za co lubisz siebie a za co nienawidzisz?

Z pewnością lubię siebie za dobre serce. Należę do wolontariatu i uwielbiam pomagać, jeśli tylko mam taką możliwość i w miarę sprzyjające do tego warunki. Może nienawidzę, ani też nie, że nie lubię, ale chciałabym być bardziej odważna i mieć większą zaciętość, do dążenia do moich celów, czy planów, żebym tak łatwo się nie poddawała przy pierwszym niepowodzeniu.


18. Jakie jest twoje hobby?

Tak jak już wcześniej wspominałam interesuję się głównie książkami oraz muzyką. Gram na kilku instrumentach, a poza tym uwielbiam taniec. 


19. Interesujesz się jakimś sportem (niekoniecznie musisz go uprawiać)?

 Uwielbiam mnóstwo sportów, m.in. taniec, jazda na nartach, pływanie, jazda na łyżwach oraz tenis. Chciałabym też kiedyś nauczyć się jeździć konno.

 
20. Ulubiona para książkowa

Odpowiedź  na to pytanie jest w podpunkcie szóstym.



Moje pytania: 
1) Czy myślałaś/eś kiedyś o tym, żeby napisać swoją książkę, a może już ją piszesz lub napisałaś/eś?
2) Jaka książka wzbudziła w tobie najwięcej emocji i od której nie mogłaś/eś się oderwać?
3) Jak zaczęła się twoja przygoda z czytaniem, od jakiej książki jeśli pamiętasz i kiedy?
4) Czy sam/a wpadłaś/eś na pomysł utworzenia bloga, czy ktoś cię do tego namówił?
5) Jaki gatunek książki najchętniej czytasz?
6) Czy masz swoje ulubione miejsce, w którym czytasz książki?
7) Jaki rodzaj książek preferujesz: książka papierowa, ebook czy audiobook, a może z każdego po trochu?
8) Wolisz kupować książki na własność, czy wypożyczać z biblioteki lub od znajomych?
9) Czy wśród swoich znajomych masz takich, którzy tak jak ty czytają dużo książek?
10) Czy znajdujesz do książek, które przeczytasz piosenki, które przypominają ci o niej?
11) Czy okładka ma wspływ na to, czy daną książkę przeczytasz, czy też nie?

 NOMINUJĘ:

 


  


11 komentarzy:

  1. Bardzo dziekujemy za nominacje! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za nominację! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Ci bardzo, bardzo mocno za nominację. :D

    porozmawiajmy-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe odpowiedzi, to super sprawa, że dzięki LBA możemy tyle dowiedzieć się o innych blogerach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję drugiej nominacji! Ja bym nie mogła wybrać pomiędzy seriami "Szeptem" oraz "Wybrani". Co do "Gone" przeczytałam chyba do czwartego tomu i mnie znudziło, może dlatego, że strasznie szybko je przeczytałam. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuje za nominację :) Na pewno za jakiś czas odpowiem na pytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję nominacji. Fajnie jest zostać nominowanym znaczy że ktoś docenia tój blog.
    I ja dziękuję za nominację od Cb :)
    Pozdrawiam.
    PS. Odpowiedzi już dziś będą

    OdpowiedzUsuń
  8. Z książek, o których wspominasz znam tylko "Szeptem", ale chyba poszukam informacji na temat "Anioła" skoro tak się zachwycasz ;)
    Pozdrawiam, M :>

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam wiele dobrego o serii "Gone" i za każdym razem sobie obiecuję, że następnym razem jak będę w bibliotece wypożyczę pierwszy tom, ale jakoś nigdy nie wychodzi. Może kiedyś w końcu zapoznam się z tą serią ;)

    raven-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dziękuję za tę nominację, ale nie wezmę w tym udziału. :) U siebie na blogu już dwa razy opublikowałam post z Liebster Blog Award i myślę, że to wystarczy. :)
    Ale jeszcze raz - bardzo dziękuję za tę nominację. :)

    OdpowiedzUsuń